Ekonomi

Dijital Reklam Yatırımları %93 Arttı

Dijital medya yatırımlarındaki artış, dijital dönüşüm, yeni nesil tüketiciye ulaşma amacı ve yapay zeka teknolojilerinin geliştirilmesine bağlanıyor.

Dijital dönüşümün hız kazandığı reklam dünyasında markaların dijital pazarlama yatırımları artarak devam ediyor. Özellikle yeni nesil tüketicilere erişim konusunda bu yıla damgasını vuran yapay zeka teknolojilerinin hayatımızda daha da fazla yer alması bekleniyor. Türkiye’de dijital medya yatırım ölçüsü bir önceki döneme göre yüzde 93,4 artarak 36 milyar TL’yi aştı. Raporda en hızlı büyüyen alanlardan biri de yüzde 152 ile hızla artan iletişim TV (Connected TV) yatırımları oldu. Oyun içi sponsorluklar ise yüzde 100’ün üzerinde arttı.

Deloitte tarafından Reklamcılar Derneği (RD), Reklamcılar Derneği (RVD), Etkileşimli Reklamcılık Derneği (IAB), Outdoor Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Taşınabilir Medya Araştırma, Pazarlama ve Reklamcılık Derneği ( MMA TR). Türkiye İddia Edilen Medya ve Reklam Yatırımları Raporuna Göre; Türkiye’de dijital reklamcılığın payı yüzde 69’a çıkarak dünya ve Avrupa ortalamalarını geride bıraktı. Programatik satın alma yüzde 74 olurken, yatırımların yüzde 73’ü geçen yıla göre küçük bir düşüşle taşınabilir platformlara yapıldı. Görüntülü reklamlar ise yeni nesil kullanıcılara yönelik stratejilerde değerini artırmaya devam etti. Dijital medya yatırımlarında imaj yatırımları yüzde 86’dan fazla artarak 10 milyar TL’yi aştı.

Dijital yatırımlardaki artışın değerlendirilmesi RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer “Son dönemde sektörde yaşanan dijital dönüşüm, dijitalin daha ölçülebilir olması ve medyayı da etkileyen enflasyonun artan maliyetleri, dijital reklam yatırımlarının büyümesini sağladı. Özellikle yeni nesil reklam çözümleri ve derin öğrenme gibi teknolojiler, dijital reklam yatırımlarının verimliliğini artırıyor. Bu yıl da görüntülü reklam formatına olan ilginin artarak devam ettiğini gözlemliyoruz. Z kuşağı başta olmak üzere yeni nesil tüketicilere ulaşabilmek için markaların onları içeren çalışmalar üretmesi ve bu anlamda kişiselleştirilmiş çalışmaları ön plana çıkarması bekleniyor. Kişisel verilerin yapay zeka ile birleştirilerek dijital dünyanın yeniden tanımlanması öngörülüyor.”

Dijital reklamcılıkta müşteri kazanımı birincil hedeftir.

IAB ABD Görünüm Anketi sonuçlarına yansıyan bilgilere göre medya yatırımlarının ana hedefleri arasında müşteri kazanımı ilk sırada yer alıyor. Marka değerinin artırılması ve medya verimliliğinin artırılması ilk üç içinde yer alan diğer hedeflerdir. Rapora göre medya planı güncelleme sıklığı da her geçen gün artıyor. Pek çok pazarlama uzmanı tahminlerin daha sık yapılacağı konusunda hemfikir olsa da ayda en az bir kez güncelleneceği belirtiliyor.

Ayrıca 2022 Yıl Sonu Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre üretken yapay zeka veya üretken yapay zekanın (Generative AI) hayatımıza çok hızlı bir şekilde girdiği belirtiliyor. Yapay zeka algoritmalarının makul bir hedef için veri üretebilme yeteneği, pazarlama dünyasında özellikle verileri anlamlandırmak ve içerik üretmek için yaygın olarak kullanılmaya başlandı.

Haziran 2022 MIT Technology Review Insights and Databricks anketine göre, dünya çapındaki pazarlama ve reklamcılık yöneticilerinin yalnızca yüzde 4’ü şu anda yapay zeka kullanmadıklarını söylüyor. Üretken yapay zeka kullanımının önümüzdeki dönemde daha da artması bekleniyor. Süreçlerin yapay zeka ile otomasyonu ve güzelleştirilmesi önümüzdeki dönemde beklenen aksiyonlardan biri.

Tüm bu segmentlerde fark yaratan, derin öğrenme algoritmalarından yararlanan RTB House, kişiselleştirilmiş reklamlar sunmak için sınır ağlarına benzer bir teknoloji kullanıyor. Bu şekilde, reklamverenler çerezsiz bir gelecekte başarılı olmanın yollarını şimdiden keşfediyor. Daha fazla bilgi için rtbhouse’u kullanabilirsiniz.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu