Haber

Beyaz Eşya Sektöründe Yurtiçi Satışlar Artarken, İhracat Geriledi

TÜRKBESD 2023 yılının ilk 6 aylık verilerini değerlendirdi. TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “2023 yılının ilk 6 aylık verilerine baktığımızda 6 ana ürün yurt içi satışımız yüzde 18 arttı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 oranında ihracatımız aynı dönemde yüzde 13 azaldı.” Yeni bir evin beyaz eşya maliyeti hakkında da konuşan Sığın, “Fiyat konusunda bir şey söyleyemeyiz ama tercihlerine göre ortalama hane gelirinin yüzde 7 ile 10’u arasında değiştiğini söyleyebiliriz.”

TÜRKBESD, 2023 yılının ilk 6 aylık verilerini Şişli’de bir otelde düzenlediği toplantıda değerlendirdi. Toplantıda konuşan TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, beyaz eşya sektörünün yılın ilk yarısındaki durumunu anlattı. Dış pazardaki daralmanın ülkemize de yansıdığını belirten Sığın, yılın geri kalanında ve 2024 yılında gelişmelerin olumlu olacağını söyledi. Ülkemizde yaşanan deprem felaketinin de rakamlara etkisi olduğunu söyleyen Gökhan, Sığın, 2024 yılının daha olumlu geçeceğini söyledi.

İÇ SATIŞLAR ARTTI, İHRACAT AZALDI

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “2023 büyüme tahmini 2,8 iken Türkiye’nin 2024 büyüme tahmini 3,8. Enflasyona bakarsak üretici ile tüketici arasındaki enflasyonun kapandığını görüyoruz. Diyorum ki Yüzde 7’si Türkiye’de.Beyaz eşya sektöründe dünyanın ikinci üretim üssüyüz.33 milyonluk üretim ve 26 milyonluk ihracat performansımızla beyaz eşya bölümü, sadece üretim ve satış ağıyla değil, aynı zamanda büyük bir ekosistem oluşturuyor. ayrıca iletişim halinde olduğu tüm üretim ve hizmet bölümü ile de “2023 yılının ilk 6 aylık verilerine baktığımızda 6 ana işkolunda yurt içi satışlarımız bir önceki yılın aynı dönemine baktığımızda yüzde 18 arttı. yıl. Bire bir dönemde ihracatımız aynı döneme göre yüzde 13 azaldı” dedi.

“ALMA KARARINI ERTELEMEMENİN NEDENİ ENFLASYON” Yaz aylarının gelmesi ve düğün sezonunun açılmasıyla birlikte beyaz eşya fiyatlarında yaşanan artışı değerlendiren Sığın, “Bu orta vatandaşın alımlarını erteleyip erteleyememesinin en büyük sebebi ve Kararlar enflasyon çünkü birçok tüketici fiyatların artacağı endişesine kapılıyor.Burası Türkiye de mevsim normallerinin aynı şekilde gerçekleşmesine neden oluyor.Ayrıca beyaz eşya evlerin ihtiyacı ve lüks tüketim olmadığı için tüketiciler de tercih yapmıyor. evlilikleri sadece yaz aylarında düşünmeyelim türkiye’de hane sayısı artıyor daha küçük haneler, tek kişilik haneler, öğrenci haneleri, memurların yer değiştirmesi ve ülkemize gelen göçler Aynı zamanda iç pazara da büyük etkisi var” dedi.

“BEYAZ EŞYA MALİYETİ HANE HALKI GELİRİNİN YÜZDE 7’SİNE EŞİT OLUYOR” Yeni bir evin beyaz eşya maliyetine ilişkin konuşan Gökhan Sığın, “Fiyat konusunda bir şey söyleyemeyiz ama ortalamanın yüzde 7 ile 10’u arası diyebiliriz. Hanehalkı geliri tercihlerine göre değişkenlik gösteriyor.Bu nedenle oldukça değerli.Bu bir yatırım,alışveriş yaparken tüketiciler bu konuda çok mantıklı. Güç ve kaynak verimli ürünleri tercih ediyorlar” dedi.

“İLAVE VERGİ ARTIŞI OLMAMASINI UMUYORUZ”

Önceki dönemde KDV artışı olduğunu ve bunun beyaz eşyaya yansıdığını belirten Sığın, “Dernek olarak ek vergi düzenlemesi olur mu diye bir öngörümüz olmayacak ama inşallah olmaz. Her vergi artışı ne yazık ki tüketicinin cebinden çıkan parayı artırmakta ve talebi azaltma yönünde etkisi bulunmaktadır.” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ayrancı Evden Eve Nakliyat
Klima Bakımı ,Klima Tamiri ,Klima Montajı ,Yetkili Klima Servisi konusunda size en yakın , hızlı ve kusursuz müşteri hizmeti uygun fiyatla sunuyoruz.
Başa dön tuşu